Reisverslag

dinsdag, augustus 23, 2005

Op de middag gaan we eten in een Chinees restaurant (wat had je anders gedacht). Lekker voor mij en Jade, minder voor Myriam, dus morgen doen we westers buffet.
De middag hadden we vrijaf dus zijn we gaan wandelen in de stad. Met een temperatuur van 29° C en een vochtigheid van boven de 80% is wandelen een hele opgave.
Het is niet zo evident om de straat over te steken, want als voetganger heb je blijkbaar geen rechten in dit land. Dus aan de kant van het hotel gebleven en daar een steegje ingeslagen. Blijkt er nog een originele Boedistische tempel met toren en gebedshuizen te staan. Jade in de rugzak vindt dit een zeer goed idee en heeft op alles en iedereen commentaar. We zijn uiteraard een bezienswaardigheid binnen een attractie.
Jade is geboren in het jaar van de aap en wanneer we een winkel binnenstappen waar men zijdeschildert en borduurt, komen we buiten met een mooie aap als resultaat. Ons eerste souvenir is dus binnen.
Fruitpap is geen succes, dus mag mama die op eten.
’s Avonds na het eten (19.30u) is het buiten al donker (we zitten hier op de 28ste breedtegraad, dit is ter hoogte van Cairo in Egypte en dus de avonden zijn een heel stuk korter dan bij ons) en gaan we maar naar boven, Jade valt om van de slaap, zelfs een bad kan haar vandaag niet bekoren. Ze valt onmiddellijk in slaap om 20.20u
Dat is uiteraard het moment voor ons om naar het thuisfront te bellen. Skype is een zeer goedkope en gemakkelijke oplossing. Aan te raden aan iedereen die op reis gaat of goedkoop wenst te bellen.
Om 22.00u gaat het licht uit en proberen we te slapen.
De nacht is rustig, en Jade begint om 05.30u iedereen wakker te maken. We proberen haar bij ons in bed te nemen, maar ze is te actief en wil met alle geweld opstaan en een fles drinken.
Na een doucheke zijn we er helemaal klaar voor en gaan we tegen 7.30u ontbijten.
Om 10.00u worden we door Mr Liu in een taxi gestopt, met als eindbestemming WAL-MART. Jongens, jongens wat een ongelooflijke chaos is dat verkeer in China. De supermarkt is iets drukker dan verwacht op een doordeweekse dinsdagochtend. Via een roltrap wordt je naar de 3de verdieping geleid, aan de kant staan dames in megafoons de koopjes van de dag of de week aan te prijzen. Als je dus niet uitkijkt, ben je voor de rest van de week potdoof. Jade heeft gelukkig geen last van taxivrees of drukte in de supermarkt. Ze slaapt in mijn armen en wordt pas wakker als we aan de uitgang zijn. Ze trekt op haar vader, want ze vindt het winkelen duidelijk niet interessant.
WAL-MART is niet wat we gehoopt hadden. Weinig of geen kinderkleding. Wel broeken met een split om zonder pamper gedragen te worden. Dit is niet wat we nodig hebben. Schoenen maat 14, dat is belangrijk maar nergens te vinden.
Dus terug in de taxi en hup naar het hotel.
Zoals gisteren afgesproken “Westers” buffet. Gestoomd ei, gebakken rijst en gebakken lotus wortels is inderdaad wat ik me had voorgesteld. Nanchang is goed voor de lijn. Jade eet echter zeer goed.
Wanneer we boven komen, blijkt de eerste kakkebroek een feit te zijn. Dit heb ik eigenlijk niet gemist sinds de jongens klein waren, dus mag mama het oplossen.
Als we Jade in haar bedje leggen, valt ze redelijk snel in slaap en kunnen wij ook wat rusten en ons dagboek bijwerken. We zullen nog wat mails naar de jongens schrijven en verder een boekje lezen.
Foto’s op het internet plaatsen is niet zo simpel als we dachten, dus daar moeten we een andere oplossing voor zoeken.
Tijd voor papa om zijn mooi boek van China verder te lezen en mama om wat jetlag weg te slapen.

3 Comments:

• de foto's op flickr deden toch redelijk goed wat ze moesten doen? Zichtbaar en wel!
    http://www.flickr.com/photos/69876995@N00/?saved=1 dus...
    veel succes nog!

By Blogger wannesdeloore, at 5:45 p.m.

• jullie zijn al goed bezig, en ik kan niet wachten tot jullie thuis zijn, maar gelukkig vliegt de tijd als je met kinderen bezig bent ( anna en marie )

groetjes jesse

By Anonymous Anoniem, at 8:12 p.m.

• wat ik zocht, bedankt

By Anonymous Anoniem, at 6:13 p.m.